Ads 468x60px

,

Friday, August 13, 2010

Buah Tarap

SALAM

Imbas kembali kejap erk..

cikgu : Ini buah ape?
aku : Buah Tarap cikgu.
cikgu : Huh??boleh makan ke?
aku : boleh cikgu..di semenanjung tiada kah buah ni?
cikgu : emm..xde pun...ingatkan makanan monyet tadi..

dalam hati aku berkata 'mau saja aku bagi penampar untuk cikgu ni....ish'
(jangan heranlah..aku dulu memang samseng sikit..hik3)
nasib baik dia seorang cikgu,
kalau iya pun nak cakap makanan monyet
cakap dalam hati ar..
mana tak marahnya, tarap ni buah pebret aku..
bukan aku saja...malah org lain pun suka
kan..kan..kan...

anyway, Terima Kasih Cikgu!!
Jasamu Dikenang..
Kerana Cikgula..anak murid cikgu ni berjaya juga ke menara gading

bagi yang tak pernah cuba,
buah ni memang sedap..
sama macam buah nangka dan cempedak
tarap pun boleh juga buat sayur..buat kuih..
emmm...memang sedapla..
kalau x percaya..percayalahhhhh....
huhu

haaa...inilah buah tarap




Teringat lagi masa kawan aku ternampak buah ni,

frenz : macam pelik je buah nie lyn
aku : aiii...belum cuba belum tau bah..

Then, dia cuba makan....dia kata ok juga buah ni..
haaa....baru tau..jangan pandang rupa tau
walaupun luaran tak cantik,
tak semestinya dalaman pun tak elok kan.

Dulu....buah ni tak laku
sesiapa pun boleh ambil
tapi, semenjak dua tiga empat menjak ni
laris la pula...
terkejut masa nak beli haritu
RM3, RM4 sekilo???
fuyooooo.....
ni..mengalahkan durian ni...
aish.......

8 Maklum Balas:

mama qistina said...

belum pernah cuba nama pun baru fes taim dengar nih.....

Lyn Rashid said...

mama...buah ni ada kat sabah jea...hehe

♥ Nasiha Sakinah ♥ said...

huhu..lama xmkn buah ni..:(

bobiedanbad said...

buah tarap...sadap ni buah, saya suka klu bijinya di goreng..mmg terbaik dari ladang :)

Ces't La Vie said...

mcm buah cempedak pun ada...

Noor said...

eh,mcm cempedak

Anonymous said...

Tarap Baik Punya, Yezza~

Aretikz said...

Weehuu.. Lama tidak makan eh.. ahakz..

Post a Comment