Ads 468x60px

,

Friday, March 11, 2011

Minta RM2 Mau Beli Maggi

Assalammualaikum

Harini hari Jumaat
aku ada story sikit...ini cerita benar bilang orang putih true story =)
satu hari tu aku jalan2 la di suatu tempat
then, dalam perjalanan balik aku limpas (lalu) dengan sorang makcik
umur sebaya dengan my mom..beliau tengah berjalan sorang diri

Time tu aku mau balik cepat,
so aku pintas la sambil tengok makcik tu senyum2
tiba2 aku terhenti kejap tengok makcik tu lama2
makcik tu pun cakap dengan aku la
"Oi...mau pigi mana?"
aku selamba jalh jawab sambil tuding jari aku cakap "saaaa...naaaa"
terus makcik tu tengok aku senyum2...aku diam2 jalh
makcik tu cakap lagi dengan aku "Oi..minta bah RM2,mau beli megi, lapar"
mula2 aku ingat makcik ni gila..yalh pakaian kotor,comot
entah manusia jenis apalah anaknya tu sanggup biarkan mak dia macam tu
merayau sorang2..minta duit dengan orang..dalam keadaan
kelaparan, comot.. sangat menyedihkan :(

Aku jadi serba salah...konpius!
macamana ni ah??mau bagi ka tak??..bukan kedekutla
aku ni kuat berimaginasi sikit..terus aku fikir bukan2
entah2 ada orang yang sengaja suruh makcik tu minta duit..
then, mereka pow balik duit dari makcik tu...kesian la makcik tu
ala, macam cerita2 dalam tv tu...

Isk...mengarut...aku jalan jalh terus, tak hiraukan makcik tadi
tiba2 macam tak senang hati la pula
aku patah balik..then bagi makcik tu duit suruh beli makanan
time aku bagi duit tu aku sedih betul
sempat lagi aku bayangkan yang makcik tu adalah mak aku
macam mau nangis....tahan air mata...ego!

Aku fikir la juga kan...ke mana makcik tu mau pergi?
takkan makcik tu tiada anak???
kalau ada anak, kenapalah kejam sangat??tergamak biarkan mak dia begitu..
arrrghhhhh...macam2 aku fikir..kesian dengan makcik tu
memang langsung tak kenang budi punya anak..
tapi its ok..akan ada hukum karma!
akan ada juga pembalasan untuk anak yang tak kenang budi!!

Ishhh...tolongla..janganlah jadikan mak kita begitu
dan aku harap, satu hari nanti bila aku dah sebaya makcik tu
anak2 aku tak akan buat aku begitu pula
sangat sedih..bila meniti hari tua tanpa ditemani oleh anak2

Aku harap la sangat..sementara masih hidup ni
sayangila kedua orang tua kita..berdoa dan berbakti untuk mereka
buat mereka bahagia sampai hembusan nafas terakhir :(

.
.
.
.
.
.
.
.

p/s Hargai la orang tua kita selagi mereka masih ada di sisi








**TERUSKAN BLOGWALKING DAN MEMFOLLOW BLOG INI**





2 Maklum Balas:

Unknown said...

kdg2 kesian bha tingu dorg ni...
tp kdg2 mrh jg,
knapa la anak2 dorg kasi biar org tua dorg begitu..
ndapun adik bradik diaa..
adess

Lyn Rashid said...

hurm...tulh bah..x berperikemanusiaan bah kn..

Post a Comment